poniedziałek, 17 listopada 2014

Premiera gry "Reglamentacja" - fotoreportaż

 Właśnie dziś, 17 listopada miała miejsce premiera gry "Reglamentacja". Ponieważ tak się sklada, że miała ona miejsce w Uniwersamie Grochów, perle handlu uspołecznionego lat 70-tych, przypadkiem znajdującej się kilka minut spacerkiem od mojego domu, nie mogła mnie tam zabraknąć. Tu część oficjalna, frontem ustępujący juz wiceburmistrz Pragi Południe, tyłem - Karol Madaj - twórca gry.
 Kamery, mikrofony, fani gier a w tle stoisko z ciuchami, tylko pozornie oldskulowe.
 To nie tylko dekoracja, gry IPN-u będą do kupienia także w Uniwersamie. Ciekawe, czy ktoś się nad nimi zlituje, czy będą zbierać kurz do czasu jego likwidacji.
 Zauważyłam, że jedna z fotoreporterek uwiecznia manekiny, więc czym prędzej sfotografowałam na ich tle Starszaka. W zasadzie nie wiem po co, powiedzmy, że to takie pamiątkowe zdjęcie, za rok w tym samym miejscu będzie plac budowy.
Na te piękne oczy można niejedno dostać, my otrzymaliśmy gratisowy egzemplarz "Reglamentacji". Ani złotówki, ani kartki nie okazały się potrzebne. Przy okazji - dziękujemy Panu Maćkowi, także za taszczenie wózka po schodach.
IPN in Uniwersam. Promocyjna wystawa gry.
Niektórzy, zamiast stać w kolejce i wymieniać się kartkami, woleli zająć strategiczną pozycję obserwacyjną.
Z przodu Starszak, z tyłu twórca "Reglamentacji".
Jaskinia gry. I my siedzieliśmy przy tym stoliku pracowicie wymieniając cukier na alkohol i mydło na czekoladę, ale w tym czasie fotografowali nas paparazzi.

Wycieczka po zakamarkach Uniwersamu - z przewodnikiem, elokwentnym panem magazynierem. A poniżej młodzież wczesnoszolna na tle nieco przerażającej windy towarowej.

Magazyny. Mimo zupełnie niepiwnicznych temperatur żywność się tui nie psuła, gdyż... zazwyczaj natychmiast znajdowała nabywcę.
Waga. Teraz spotykana już chyba tylko w handlu bazarowym.


Już w domu przypomniałam sobie, że nie zrobiłam zdjęcia Uniwersamu, a przecież nie każdy musi wiedzieć, o co halo. Tu zdjęcie z Wiki.



A teraz trochę o samej grze. To sequel kultowej Kolejki, której na razie dzieci nie testowały, gdyż jest rekomendowana od 12 roku zycia. "Reglamentacja" jest niby od 10, ale dzięki arcycierpliwej pani z Przystanku Historia IPN jakoś dali sobie z zasadami radę zarówno Starszak, jak i Sześciolatka, choć ta pod koniec zaczęła wpadać we frustrację, że chce coś kupić, a tu finito z kartkami.
Aspektem edukacyjnym można się specjalnie nie przejmować, przynajmniej na etapie gry. Potem pojawiały się trudne pytania, o to kim byli spekulanci i dlaczego niekoniecznie byli żli (młodej osobie, która odstala swoje w wirtualnej kolejce, czasem trudno to zrozumieć).
Ja w każdym razie polecam gromaniakom - i tym starszym i tym młodszym.
A tu więcej o grze pisze jej autor.

9 komentarzy:

  1. Klimatyczna waga, jej kształt tkwi gdzieś w mojej "socjalistycznej podświadomości", którą na szczęście skutecznie niweluję...
    P.S. Wyskoczę teraz jak Filip z konopii: czytałem Pani wpis o "Bez dogmatu"
    SIENKIEWICZA - zdaniem mojej ukochanej polonistki ze Szkoły średniej
    to jego najtrudniejsza powieść, trudna dla odbiorcy...
    Wszystkiego dobrego Pani Izo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Arturze,
      być może od czasów pana lekcji polskiego popkultura dogoniła Sienkiewicza, bo mi "Bez dogmatu" bardzo przypominało powieści z nurtu chick lit (czyli czytadła a la Bridget Jones). Może pana polonistka wyczuła ten popularny potencjał i jako koneser zareagowała alergią? I stąd te trudności w odbiorze?

      Usuń
    2. Bardziej mi chodzi o kontekst Jej, nauczycielki wypowiedzi,
      trochę głupio lecz sam nie znam tej powieści.
      Wypowiedź Jej pamiętam bo była ona odpowiedzią na fakt,
      że inna moja Przyjaciółka czyta tę powieść po litewsku,
      zresztą mam ją w domu, podwójnie trudno, bo i powieść fizycznie
      nazywa się "Be dogmos" i jeszcze jest "ciężka".
      Kiedyś może po nią sięgnę, próbowałem "W pustyni i w puszczy"
      w tym bałtyjskim języku...lecz ja dukam po litewsku.
      Więc pozostaje mi polskie źródło.
      Nauczycielkę polskiego kocham i Jej przedmiot...
      Całkiem możliwe, że uczy się nowości...

      Ahoj dla Warszawy

      Usuń
  2. wagę jeszcze z rok, 2 lata temu widziałam w budzie-warzywniaku na Górczewskiej, dziś niestety już zamkniętym na 3 spusty...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja ostatnie w użytku handlowym też pamiętam mniej więcej z takich czasów. Nawet nei zauważyłyśmy, jak zmieniła się epoka:).

      Usuń
  3. Świetne miejsce na premierę takiej gry :)
    Widziałam już zapowiedzi dot. "Reglamentacji", ale wciąż zastanawiam się czy nie będzie to po prostu druga "Kolejka".
    A "Kolejkę" bardzo lubię, zapewniała mi multum rozrywki podczas spotkań towarzyskich i spodobała się praktycznie wszystkim moim znajomym, nawet takim którzy na hasło "gry planszowe" patrzyli na mnie z politowaniem, co najmniej jakbym im zaproponowała znane nam z dzieciństwa "Grzybobranie", a nie prawdziwą rozrywkę dla ludzi poważnych i dorosłych :)

    Fakt faktem, że zabawa jest zupełnie inna gdy gra się w gronie znajomych, niż gdy grę rozpracowuje się podczas rodzinnego wieczoru.

    Dlatego z niecierpliwością czekam na Twoje wrażenia z "Reglamentacji", bo powoli skłaniam się ku temu by ją kupić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Claudette - reglamentacja wydaje się prostsza. Gdybym miała grać w dorosłym gronie, co pewnie prędko nei nastąpi, to wydaje mi się, że jest też "za szybka", pół godziny z instrukcji na pudełku to faktycznie max.
      Z dziećmi faktycznie gra się inaczej, ja się bardziej skupialam na tym, żeby one miały korzystne zestawy kartek w ręku, że zapominam o pilnowaniu własnego:). Ale żądza posiadania w oczach gracza na widok wyrobów czekoladopodobnych - myślę, że jest to zjawisko niezależne od wieku.

      Usuń
  4. :) Bardzo żałuję, że nie mogłam być na tym wydarzeniu.. Dzięki za zdjęcia! Też jestem Ciekawa Twoich wrażeń po pierwszej rozrywce. Mnie sie uda zagrać pewnie dopiero w piątek moze w sobotę.. to jeszcze tak daleko! Tym czasem dla niecierpliwych wrzucam link do zdjęć zawartości Reglamentacji http://blog.gragamel.pl/2014/11/reglamentacja-gra-na-kartki-zagladamy.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Gra już w sprzedaży:-)

    http://strefagig.pl/reglamentacja-ipn-prl-na-kartki-kolejka-ipn-nowa-wersja.html#middle

    Zapraszam!

    OdpowiedzUsuń